Film zrealizowany trzy lata przed premierą Obywatela Kane’a (wcześniej Welles miał na koncie tylko awangardowy krótki metraż The Hearts of Age). Przez dekady niewiele się o tym tytule mówiło, gdyż nawet sam Welles myślał, że jedyna kopia filmu zaginęła, lub też nie chciał, by się odnalazła. Dopiero kilka lat temu kopia nieukończonego dzieła została odnaleziona we Włoszech i zrekonstruowana. Już w tym niewielkim projekcie, który miał być uzupełnieniem sztuki teatralnej na Broadwayu (jej premiera zakończyła się fiaskiem), widać zaczątki stylu mistrza amerykańskiego kina. Too Much Johnson jest niemą – w latach 30. to absolutna rzadkość – komedią o niepoprawnym kobieciarzu. Welles oddaje hołd amerykańskiej burlesce, bawi się nieco zakurzonym gatunkiem, świetnie naśladując jego poetykę. W filmie widać zwłaszcza wpływy Macka Sennetta i Harolda Lloyda.
Wizjoner, niezrozumiany przez konserwatywne Hollywood geniusz, szaleniec, który zrewolucjonizował filmowe medium, autor w pełnym tego słowa znaczeniu (reżyser, scenarzysta, aktor). W 1938 roku wywołał w USA panikę Wojną światów – słuchowiskiem radiowym o inwazji Marsjan. Kilka lat później zmienił oblicze amerykańskiego kina filmem Obywatel Kane. Sukces nie zapewnił mu swobody twórczej. W kolejnych dekadach toczył boje z producentami, które zdominowały i w pewnym sensie zniszczyły jego karierę.
1941 Obywatel Kane / Citizen Kane
1946 Intruz / The Stranger
1947 Dama z Szanghaju / The Lady from Shanghai
1952 Otello
1958 Dotyk zła / Touch of Evil
1972 The Other Side of the Wind