W luksusowym hotelu Don Cesar w St. Petersburgu na Florydzie odbywa się zjazd organizacji produkujących, dystrybuujących i promujących zdrową żywność. Punktem kulminacyjnym kongresu mają być wybory przewodniczącego federacji. W szranki stają dwie kobiety: walcząca o reelekcję 83-letnia Esther Brill, która dobre samopoczucie tłumaczy wyparciem ze swojego życia wszelkich doznań cielesnych, oraz preferująca pseudointelektualne manifesty Isabella Garnell, megalomanka, marksistka i ascetka. Do hotelu przybywają również: niezależny kandydat doktor Harold Gainey, a także urzędniczka Białego Domu Gloria Burbank i tajemniczy pułkownik Cody. Programy wyborcze obu kandydatek poznajemy podczas talk-show prowadzonego przez gwiazdę telewizji – Dicka Cavetta. Chwilę po rozpoczęciu widowiska Esther Brill zapada jednak w dziwny stan katatonicznego odrętwienia, a przed skandalem chroni ją szef jej kampanii, Harry Wolff, w którym Gloria rozpoznaje swojego byłego męża. Zdrowie stało się podsumowaniem epoki kontrkultury i zapowiedzią nowej dekady neokonserwatyzmu, w której dla reżysera zabrakło już miejsca. Film nie mógł się w tych czasach nikomu spodobać. Był łabędzim śpiewem filmowego modernizmu – ironii, dystansu i zabawy z konwencją.
(1925-2006) Wybitny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Twórca kilkudziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Przełomem w jego karierze okazała się antywojenna satyra MASH, w której zaprezentował autorski styl portretowania zbiorowości: opierał się on na wielowątkowej narracji oraz nowatorskim montażu obrazu i dźwięku. W swojej twórczości z ironią pokazywał, jak tradycyjne role społeczne, środowiskowe konwenanse i mity kulturowe warunkują postawy ludzi.
1970 MASH
1975 Nashville
1977 Trzy kobiety / 3 Women
1992 Gracz / The Player
1993 Na skróty / Short Cuts
2001 Gosford Park