W podziemiach Astrodome, wielkiej hali widowiskowo-sportowej w Houston, dwudziestoletni młodzieniec Brewster McCloud kontruuje swoją maszynę latającą. Wspiera go w tym tajemnicza Louise, która roztacza przed bohaterem wizję wolności i swobodnego oderwania się od ziemi. W wyniku ich działań ginie miejscowy milioner Abraham Wright, któremu Brewster kradnie projekt skrzydeł stworzony przez słynnych braci Abrahama: Orville’a i Wilbura. To i inne zabójstwa powodują, że do Houston zostaje wezwany słynny detektyw Frank Shaft z San Francisco – uroczy pozer i megaloman. W otoczeniu Brewstera pojawiają się też kolejne kobiety: miłośniczka zdrowej żywności Hope i prostacka przewodniczka po Astrodomie – Suzanne. To jeden z najzabawniejszych, a zarazem najdynamiczniejszych filmów Altmana. Małe arcydzieło filmowej kontestacji – równie krytyczne wobec mitów Ameryki, co kąśliwe wobec idealizmu kontrkultury. Altman ironicznie odnosi się zarówno do marzeń o podboju kosmosu, konwencji kina policyjnego oraz architektonicznej megalomanii USA, jak i do naiwnych kontestatorów, kpiąc z mody na zdrową żywność i swobodę seksualną, a także z sztampowych deklaracji o potrzebie wolność.
Texas Film Awards 2020 - Star of Texas Award
(1925-2006) Wybitny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Twórca kilkudziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Przełomem w jego karierze okazała się antywojenna satyra MASH, w której zaprezentował autorski styl portretowania zbiorowości: opierał się on na wielowątkowej narracji oraz nowatorskim montażu obrazu i dźwięku. W swojej twórczości z ironią pokazywał, jak tradycyjne role społeczne, środowiskowe konwenanse i mity kulturowe warunkują postawy ludzi.
1970 MASH
1975 Nashville
1977 Trzy kobiety / 3 Women
1992 Gracz / The Player
1993 Na skróty / Short Cuts
2001 Gosford Park