Rok 1885. W Forcie Ruth w stanie Wyoming William F. Cody zwany Buffalo Billem – przed laty sławny pogromca bizonów i tropiciel Indian – organizuje widowisko Wild West, czyli rewię teatralną, która w zbanalizowanej formie przedstawia realia życia na Dzikim Zachodzie i najważniejsze wydarzenia z historii amerykańskiego pogranicza. Każdego wieczoru złakniona wrażeń publiczność ogląda zainscenizowany napad Indian na dyliżans lub mrożącą krew w żyłach scenę zdejmowania skalpu. Choć pokazy te niewiele mają wspólnego z historią, przypominając raczej cyrk i pełne patosu parady, zręczni producenci widowiska – korzystając ze sławy Buffalo Billa – ściągają do Wild West kolejne żywe legendy Dzikiego Zachodu. Brakuje im tylko Siedzącego Byka – sławnego wodza Indian, którego ostatecznie przekonują, by opuścił prymitywny rezerwat i dołączył do show. Powstały na 200-lecie Stanów Zjednoczonych Buffalo Bill… jest jedną z najbardziej wnikliwych analiz show-biznesu w dziejach kina. Opowiada o jego prapoczątkach, gdy wykształciły się konwencje późniejszego Hollywood i serialu telewizyjnego. To wówczas prawdziwi herosi – już bezrobotni i odcinający kupony od dawnej chwały – gubią się w micie, który z biegiem lat staje się bardziej wiarygodny od prawdy.
MFF w Berlinie 1976 - Złoty Niedźwiedź
(1925-2006) Wybitny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Twórca kilkudziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Przełomem w jego karierze okazała się antywojenna satyra MASH, w której zaprezentował autorski styl portretowania zbiorowości: opierał się on na wielowątkowej narracji oraz nowatorskim montażu obrazu i dźwięku. W swojej twórczości z ironią pokazywał, jak tradycyjne role społeczne, środowiskowe konwenanse i mity kulturowe warunkują postawy ludzi.
1970 MASH
1975 Nashville
1977 Trzy kobiety / 3 Women
1992 Gracz / The Player
1993 Na skróty / Short Cuts
2001 Gosford Park