W wyborczy weekend w 1934 roku w Kansas City drobny rzezimieszek Johnny organizuje napad na bogatego biznesmena Sheepshana Reda i kradnie mu pieniądze. Szybko zostaje zdemaskowany i wpada w ręce wszechwładnego gangstera, ukrywającego tożsamość pod pseudonimem Rzadko Widywany. Żona Johnny’ego, Blondie, czyni wszystko, aby uratować męża. W akcie desperacji porywa Carolyn Stilton, małżonkę doradcy prezydenta Roosevelta, wierząc, że koneksje polityka pomogą uwolnić Johnny’ego z rąk oprawców. Obie kobiety rozpoczynają kilkunastogodzinną eskapadę ulicami Kansas City, przyglądając się barwnej egzystencji miasta. Stają się mimowolnymi świadkami pojedynków przestępców, fałszowania wyników wyborów, działalności organizacji charytatywnych i koncertów orkiestr jazzowych. Uzależniona od narkotyków Carolyn raz po raz zapada w delirium i nie zdaje sobie do końca sprawy z rozgrywających się wokół niej wydarzeń. Także Blondie ujawnia dziecięcą niefrasobliwość, egzystując w świecie fikcji, a wzorce postępowania czerpiąc z hollywoodzkich filmów. Kansas City to jeden z najbardziej nostalgicznych filmów Altmana, jego powrót do krainy dzieciństwa, czyli do miasta, które w latach 20. i 30. XX wieku przeżywało swój największy rozkwit.
(1925-2006) Wybitny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Twórca kilkudziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Przełomem w jego karierze okazała się antywojenna satyra MASH, w której zaprezentował autorski styl portretowania zbiorowości: opierał się on na wielowątkowej narracji oraz nowatorskim montażu obrazu i dźwięku. W swojej twórczości z ironią pokazywał, jak tradycyjne role społeczne, środowiskowe konwenanse i mity kulturowe warunkują postawy ludzi.
1970 MASH
1975 Nashville
1977 Trzy kobiety / 3 Women
1992 Gracz / The Player
1993 Na skróty / Short Cuts
2001 Gosford Park