Jest ich czworo. Maggie, rezolutna blondynka, rezygnuje z babskiego wieczoru i postanawia spędzić noc ze starszymi chłopcami. Jej miejsce podczas prywatki połączonej ze wspólnym noclegiem zajmuje Claudia, nowa dziewczyna w mieście. Rob całą noc poszukuje piękności, którą spotkał w cukierni. Z kolei Scott, porzucony przez swoją sympatię, trafia na dwie bliźniaczki, z którymi spędzi noc. Chociaż akcja filmu jest osadzona w Detroit, mogłaby rozgrywać się gdziekolwiek i w dowolnym czasie. Pozbawione bezpośrednich odniesień do realiów społecznych, Legendarne amerykańskie pidżama party jest raczej impresją o młodzieńczych latach, które choć mają być przedsmakiem prawdziwego życia, dla wielu okazują się najlepszym momentem w biografii. Reżyser wykorzystuje ikoniczny w amerykańskim kinie motyw pidżama party, aby opowiedzieć o dojrzewaniu i odkrywaniu siebie. Mitchell prowadzi swoją historię w sposób subtelny: w gąszczu wątków raz po raz powraca do czworga głównych bohaterów, pamiętając przy tym, że doświadczenie nastoletniości ma charakter wspólnotowy. Indywidualizacja to pierwszy krok ku dorosłości, a proces ten oddaje dwutorowa narracja spleciona ze scen zbiorowych oraz intymnych portretów młodych ludzi. Symbolicznym dopełnieniem kreślonej historii jest wszechobecna woda. Kontakt z nią oznaczać będzie koniec młodości i początek dorosłego życia.
Urodzony w 1974 roku niezależny reżyser i scenarzysta, który zdobył międzynarodowe uznanie dzięki filmowi Coś za mną chodzi. Inspirowany twórczością Johna Carpentera stał się on częścią nowej fali amerykańskiego horroru, na którą składają się m.in. Dziedzictwo, Uciekaj! czy Ciche miejsce. Coś za mną chodzi miało premierę na festiwalu w Cannes, podobnie jak prezentowane w canneńskim konkursie Tajemnice Silver Lake.
2010 Legendarne amerykańskie pidżama party / The Myth of American Sleepover
2014 Coś za mną chodzi / It Follows
2018 Tajemnice Silver Lake / Under the Silver Lake