Jeden z najbardziej oczekiwanych, najgoręcej dyskutowanych, a zarazem najdziwaczniejszych filmów sezonu. Beau (w kapitalnej, pełnej poświęcenia interpretacji Joaquina Pheonixa) to wiecznie zestresowany, przerażony światem czterdziestoparolatek. Zamknięty w swoim mieszkaniu paranoik na wieść o śmierci matki (przekazaną mu mimochodem przez kuriera UPS) musi opuścić dom i wyruszyć w podróż, która zmieni jego życie, choć niekoniecznie w sposób, jakiego Beau mógłby się spodziewać. Ari Aster prowokacyjnie mówił o swoim filmie, że przypomina to, co mogłoby się stać, gdyby napompować dziesięciolatka antydepresantami i kazać mu zanieść zakupy do domu. Surrealistyczna, naładowana zaskakującymi pomysłami opowieść wymyka się łatwym gatunkowym klasyfikacjom, z czasem zamieniając się w seans psychoterapeutyczny – nie tylko dla reżysera, lecz także dla widzów. Weźcie udział w tej szalonej wyprawie, w jaką wyrusza Beau. Chyba się nie boicie?
Rocznik 1986. Reżyser i scenarzysta, absolwent College of Santa Fe i AFI Conservatory. Choć ma w dorobku zaledwie trzy filmy pełnometrażowe, jest uważany za jednego z najważniejszych twórców kina niezależnego. Jego filmy były pokazywane m.in. na festiwalach Sundance i SXSW. Debiutanckie Hereditary. Dziedzictwo zostało uznane za jeden z najlepszych horrorów ostatnich lat. Wraz z producentem Larsem Knudsenem założył firmę producencką Square Peg, która ma w planach m.in. realizację nowych filmów Kantemira Bałagowa i Guya Maddina.
2008 Herman’s Cure-All Tonic (short)
2011 The Strange Thing About the Johnsons (short)
2011 TDF Really Works (short)
2011 Beau (short)
2013 Munchausen (short)
2014 Basically (short)
2014 The Turtle’s Head (short)
2016 C’est la Vie (short)
2018 Hereditary. Dziedzictwo / Hereditary
2019 Midsommar. W biały dzień / Midsommar
2023 Bo się boi / Beau Is Afraid