Jason i Sophie zdecydowali się na ważny krok: postanowili wziąć ze schroniska kota, któremu weterynarze dają tylko pół roku życia. Opieka nad nim będzie więc jedynie próbą, po której nastąpi powrót do „normalności”. Okazuje się jednak, że kot może żyć znacznie dłużej. Przestraszona tą wizją para ma przed sobą 30 dni wolności – potem znów musi zająć się zwierzakiem. 30 dni na przewartościowanie własnych potrzeb i celów. A kot czeka w nadziei na nowe życie…
To, co początkowo wydaje się być ciepłą opowieścią o dwojgu zakochanych planujących przyszłość, zamienia się w oniryczną, mroczną i bolesną metaforę rozpadu relacji i strachu przed odpowiedzialnością. Miranda July (grająca też główną rolę) przyznaje, że historia ta ma wiele wspólnego z jej własnym doświadczeniem zamążpójścia. Stąd subtelności i niedopowiedzenia, które budują wielowymiarowość tego oryginalnego filmu.
Urodzona w 1974 roku, performerka, pisarka, aktorka, scenarzystka, artystka multimedialna i kompozytorka. Jest też autorką zbioru opowiadań pt. No One Belongs Here More Than You. Jeszcze w szkole średniej pisała sztuki i wystawiała je w lokalnym klubie w Kalifornii. W wywiadach mówi, że od 23. roku życia nie musiała pracować na etacie, bo utrzymuje się ze swoich projektów artystycznych. W drugiej połowie lat 90. zbierała krótkometrażowe filmy realizowane przez kobiety i publikowała ich kompilacje na kasetach wideo. Kręciła teledyski do własnych piosenek i krótkie metraże fabularne, po czym zebrała fundusze na pełnometrażowy debiut, który nakręciła w 2005 roku. Ty i ja, i wszyscy, których znamy objechał świat, zbierając szereg ważnych nagród. Przyszłość to jej drugi film pełnometrażowy.
1998 The Amateurist (kr. m. / short)
2001 Getting Stronger Every Day (kr. m. / short)
2005 Ty i ja, i wszyscy, których znamy / Me and You and Everyone We Know
2011 Przyszłość / The Future