Pierwszy pełnometrażowy film Lewisa Klahra to nietypowy thriller, który pokazuje wydarzenia z życia amerykańskiego hazardzisty-oszusta z początku lat 60. Sam reżyser określa Kanciarza jako: abstrakcyjny film kryminalny, podobnie jak wiele innych dotyczący złodziejskiego procederu będącego dosłownym objawem wszechobecności nieskrępowanego kapitalizmu. Postacie prosto z komiksów poruszają się w impresjonistycznym pejzażu z tkanin, fotografii i rysunków, zaludniając opowieść, której narracja jest tylko sugerowana – pozostaje do końca niedookreślona. Za pomocą urozmaiconego zasobu źródeł ikonograficznych oraz dzięki adaptacji fragmentów dźwiękowych do własnych celów Klahr rozwija swój charakterystyczny styl kolażu animowanego, gdzie użycie symboli kultury popularnej w nowych kontekstach znaczeniowych służy badaniu tematów utraty niewinności i nieodpartej chęci nieograniczonego bogacenia się.
Lewis Klahr od 1977 roku tworzy wycinankowe filmy animowane i eksperymentalne. Jego kolaże powstają na bazie XX-wiecznych reklam, komiksów i innych tworów amerykańskiej kultury popularnej oraz życia społecznego. Jego filmy (zwłaszcza Altair, Lulu, Pony Glass czy The Pharaoh’s Belt) były pokazywane z wielkim powodzeniem w Stanach Zjednoczonych i Europie. Niektóre z nich zasiliły stałą kolekcję nowojorskiego Museum of Modern Art, które zorganizowało dotychczas także trzy wystawy indywidualne artysty. Klahr zarabia na życie, tworząc czołówki i efekty specjalne dla reklamy i telewizji.
1987 Her Fragrant Emulsion (kr. m. / short)
1993 The Pharaoh’s Belt (kr. m. / short)
1995 Altair (anim., kr. m. / anim., short)
1996 Lulu (anim., kr. m. / anim., short)
1998 Pony Glass (anim., kr. m. / anim., short)
2002 Daylight Moon (kr. m. / short)
2011 Kanciarz / The Pettifogger (anim.)