Pozornie prosta, osadzona w realiach Południa lat 30. historia rodziny, która za wszelką cenę stara się sprostać życzeniu matki, by pochować ją w pobliskim mieście. James Franco, pozostając wiernym prozie Williama Faulknera, odtwarza polifonię narracji oryginału przedstawiając wydarzenia z punktów widzenia kolejnych postaci, na podzielonym ekranie, w ciągłym kontrapunkcie i językiem oddającym gwarę południa. Reżyser (sam w jednej z ról) pewną ręką prowadzi aktorów, eksponując ich fizyczność oraz niedoskonałości. Zdjęcia Christiny Voros wraz z montażem pełnym kulminacji, ale i odprężeń, komentowanych elektroniczną muzyką, tworzą brutalny, bynajmniej nie nostalgiczny portret dawnej amerykańskiej prowincji, prostych ludzi nieraz ze ślepym uporem dążących do celu i broniących swych racji oraz swojej rodziny. Aktualne do dziś i nie tylko tam.
Urodził się w 1978 roku w Palo Alto. Jako aktor jest zdobywcą m.in. Independent Spirit Award oraz Złotego Globu. Był też nominowany do Oscara za 127 godzin Danny’ego Boyle’a. Filmy przez niego reżyserowane pokazywano na festiwalach SXSW, w Sundance i Wenecji. Jeden z najbardziej płodnych reżyserów dzialajacych obecnie.
2007 Fool’s Gold
2010 Saturday Night (dok. / doc.)
2010 The Clerks Tale (kr. m. / short)
2011 Sal
2012 Francophrenia / Francophrenia (or: Don’t Kill Me, I Know Where the Baby Is) (współreż. / co-dir.)
2013 As I Lay Dying
2013 Child of God