W swoich poprzednich filmach Gregg Araki kazał nastoletnim bohaterom tatuować na penisie wizerunek Jezusa Chrystusa, mierzyć się ze zgubnymi skutkami przedawkowania marihuany, a nawet stawiać czoła inwazji kosmitów. Tym razem naczelny skandalista amerykańskiego undergroundu zdobył się na powagę i zrealizował najbardziej stonowany film od czasu Złego dotyku. Rezygnacja z absurdalnego poczucia humoru bynajmniej nie sprawiła, że Araki porzucił swoje fascynacje i obsesje. Twórca Kaboom raz jeszcze przedstawia proces dojrzewania jako intymną apokalipsę, która całkowicie zmienia życie pewnej nastolatki. Łączący estetykę współczesnej baśni i mrocznego kryminału Biały ptak... broni się także jako sugestywna wizja rozpadu rodziny. W filmie Arakiego mieszczańska idylla opiera się na tłamszeniu tkwiącej w bohaterach seksualności. Proces jej przebudzenia zostaje zwieńczony prowokacyjną puentą, która odsyła do najlepszych czasów reżysera.
Urodzony w 1959 roku w Kalifornii, jeden z liderów ruchu New Queer Cinema. Zadebiutował w 1987 roku niskobudżetowym Three Bewildered People in the Night. Autor słynnej – składającej się z filmów Totally F***ed Up, Doom Generation i Donikąd – trylogii „nastoletniej apokalipsy”. Za swój przedostatni film, Kaboom, otrzymał Queerową Palmę przyznawaną na MFF w Cannes dla najlepszej produkcji o tematyce homoseksualnej.
1987 Three Bewildered People in the Night
1993 Totally F***ed Up
1997 Donikąd / Nowhere
2004 Zły dotyk / Mysterious Skin
2010 Kaboom