Gdyby Scott Pilgrim był czarnoskóry, nazywałby się Malcolm i chodził do szkoły w Los Angeles, gdzie notorycznie dostawałby łupnia od chłopaków z dzielni. Po pierwsze – za bycie nerdem, po drugie – za wkręcanie się w rzeczy przeznaczone dla białych. Czyli w hip-hop z lat 90., w jeżdżenie na BMX-ach, granie w punkowej kapeli i zbieranie dobrych ocen. W połączeniu komedii o dojrzewaniu w 2014 roku z obsesją na punkcie hip-hopu z lat 90. tkwi przebłysk geniuszu – pisał „The Huffington Post” – w ten sposób otrzymujemy to, co najlepsze w obu światach: popkulturowe aluzje, Bitcoiny, iPhony i YouTube’a, a dodatkowo ciuchy w najbardziej wyczesanej najntisowej stylówce, ścieżkę dźwiękową z N.W.A, Eazy-E i Snoop Doggiem. To tylko początek, bo im bardziej akcja się rozkręca, a tytułowy towar trafia do rąk kolejnych niewłaściwych osób, tym mniej szkolnych perypetii, a więcej gangsterskich porachunków, samochodowych pościgów, strzelanek, absurdalnych dialogów i celebrytów prężących swoje wdzięki w drugoplanowych rolach. A$AP Rocky, Zoë Kravitz i Chanel Iman dodają i tak błyskotliwemu Dope dodatkowego blichtru.
Sundance FF 2015 – Best Feature
Nigeryjsko-amerykański reżyser i scenarzysta pracujący w Hollywood. Ukończył studia filmowe na USC. W swoich filmach koncentruje się na kwestiach afroamerykańskiej tożsamości.
1999 The Wood
2002 Brown Sugar
2007 Talk To Me
2010 Our Family Wedding
2015 Dope