Bałagan. Właśnie to słowo najlepiej określa życie i samopoczucie Jamesa White’a (świetny Christopher Abbott). Bohater cały czas gna przed siebie, zalicza jedną imprezę po drugiej, wdaje się w pyskówki i bójki. Próbuje wyjechać i odpocząć, stara się znaleźć pracę, nic mu nie wychodzi. Jest wściekły. Jest smutny. Jest zagubiony. Jego frustrację potęguje sytuacja rodzinna: ojciec umarł, matka jest ciężko chora i wszystko wskazuje na to, że wkrótce też odejdzie. Filmowy portret Jamesa jest równocześnie intymny i pełen energii. Kamera cały czas znajduje się blisko twarzy bohatera: bladej, spoconej i nieogolonej, wykrzywianej różnymi grymasami, od panicznego strachu po dziecinne rozbawienie. Luźno ze sobą połączone epizody portretują kolejne wybuchy i zderzenia z rzeczywistością. To wszystko sprawia, że James White jest filmem o surowej, emocjonalnej sile. Mond nakręciłprawdziwy wyciskaczłez – pisał dla IndieWire Eric Kohn.
Locarno IFF 2015 – Don Quixote Award - Special Mention, 2nd Junior Jury Prize; Sundance FF 2015 – Audience Award
Absolwent nowojorskiej Tisch School of the Arts. Współzałożyciel firmy Borderline Films, która wyprodukowała tak świetnie przyjęte tytuły jak Afterschool Antonia Camposa i Martha Marcy May Marlene Seana Durkina. Kręcił teledyski, w tym do Kids in Love grupy Mayday Parade, oraz reklamy, m.in. dla Island Def Jam, Atlantic Records i Foot Locker. James White to jego reżyserski debiut.
2013 1009 (short)
2015 James White