American Film Festival (w tym roku organizowany jednocześnie z Nowymi Horyzontami) od wielu lat jest nie tylko platformą prezentującą nieznane oblicza kina z USA, ale też miejscem spotkań dla różnorodnych przedstawicieli świata filmu. To w ramach AFF prowadzone jest wyjątkowe wydarzenie branżowe US in Progress, w ramach którego filmowcy z Polski i Stanów mają okazję wspólnie rozwijać swoje projekty oraz nawiązywać długofalowe relacje.
W tym roku mamy także przyjemność pochwalić się wyjątkową współpracą z nowym partnerem – magazynem „Deadline”.
„Deadline Hollywood” to najlepsze źródło wiadomości o przemyśle filmowym i czołowy portal informacyjny dla decydentów w branży. Reporterzy „Deadline’u” codziennie w dostarczają swoim czytelnikom najnowsze wieści o najróżniejszych tematach związanych ze światem filmu – w tym tych związanych z rozrywką. „Deadline” to również jeden z najchętniej czytanych i najbardziej wpływowych magazynów wśród kluczowych osób z branży.
Tom Grater, dziennikarz magazynu „Deadline”, był gospodarzem dwóch paneli dyskusyjnych, które odbyły się się podczas tegorocznej odsłony US in Progress.
W pierwszym z nich, dotyczącym transkontynentalnej koprodukcji, udział wzięli: Ewa Puszczyńska (producentka m.in. Zimnej wojny, Idy i Kongresu), Dylan Leiner (Sony Pictures Classics) oraz reprezentantki agencji CAA – Maren Olson i Kat Moncrief, a także Derek Kigongo z Paradigm Talent Agency.
Hilda Somarriba (PrismMedia), Anna Kot (Aurum Film) i Ewa Bojanowska (New Europe Film Sales) opowiedziały podczas drugiego panelu o promocji filmów zagranicznych w USA na przykładzie kampanii oscarowej Bożego Ciała Jana Komasy.
US in Progress odbywa się dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Ambasady USA oraz we współpracy z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych i Wrocław Film Commission.
W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem: aff@snh.org.pl.