Przyszłość. Bardziej utopijna niż dystopijna, choć nie bez mroczniejszych akcentów: uprzedzeń, zagrożeń, paranoi. Jednak to tylko skazy na estetycznym, harmonijnym obrazku świata, w którym postęp zdaje się nie szkodzić naturze. W tej rzeczywistości rodem z korporacyjnego snu żyje futurystyczna familia: biały tata, czarna mama i ich adoptowana chińska córka. A do tego android Yang pełniący funkcję starszego brata i nauczyciela. Awaria robota zasmuca wszystkich, ale prowadzi też do zaskakujących odkryć – odnaleziony we wnętrzu robota zapis wspomnień pozwala poznać prawdę o jego życiu. Dramat science fiction Kogonady jest subtelnie zarysowaną opowieścią, w której splata się ze sobą kilka tematów o niebagatelnym ciężarze. Pamięć. Tożsamość. Śmierć i żałoba. Relacje między ludźmi a maszynami. I jeszcze jeden temat, najważniejszy w filmie: rodzina.
Sundance FF 2022 – Alfred P. Sloan Feature Film Prize
Urodził się w Korei Południowej, lecz już jako dziecko wyemigrował do Stanów Zjednoczonych. Zrealizował szereg wideo-esejów, poświęconych m.in. Robertowi Bressonowi, Quentinowi Tarantino i Wesowi Andersonowi. W 2017 roku nakręcił debiutancką pełnometrażową fabułę Columbus. Yang, kolejna fabuła w jego dorobku, miał premierę na festiwalu w Cannes. Pracuje pod pseudonimem, który zaczerpnął od Kōgo Nody, scenarzysty Yasujirō Ozu.
2012 Tarantino: From Below (doc., short, video)
2014 Wes Anderson: Centered (doc., short, video)
2014 Hands of Bresson (doc., short, video)
2017 Columbus
2021 Yang / After Yang