W porównaniu z Badlands, debiutem Malicka, Niebiańskie dni to dzieło o większym rozmachu produkcyjnym, estetycznym i symbolicznym. Pieniądze od Paramount Pictures pozwoliły na zatrudnienie wielu statystów do scen zbiorowych, a nagrodzony Oscarem operator Néstor Almendros wyczynia cuda z oświetleniem i szerokimi ujęciami. Mieszkający na pustkowiu farmer szykuje się do żniw i zatrudnia rzesze robotników. Wśród nich jest para, która obmyśla plan zdobycia wielkich pieniędzy – kobieta wyjdzie za ciężko chorego pracodawcę i odziedziczy po nim fortunę. Malick komplikuje sytuację jak w rasowym melodramacie, tworząc epicką przypowieść o miłości, namiętności, zbrodni i grzechu. Pod względem moralnego ciężaru jego film można postawić obok Starego Testamentu – emocje powodują trzęsienie ziemi, gniew ma siłę tsunami, a każdemu ruchowi bohaterów towarzyszy przeczucie nieuchronnej zagłady.
odrestaurowana kopia 4K
Urodzony w 1943 roku amerykański reżyser, scenarzysta i producent filmowy, uchodzący za jednego z najbardziej tajemniczych twórców kina amerykańskiego. Ukończył filozofię na Harvardzie. W ciągu półwiecza wyreżyserował jedynie dziewięć filmów długometrażowych, zyskując dzięki nim miano poety, wizjonera i filozofa ekranu. Nominowany do Oscara za Cienką czerwoną linię i Drzewo życia. Był bohaterem retrospektywy na 2. AFF.
1973 Badlands
1978 Niebiańskie dni / Days of Heaven
1998 Cienka czerwona linia / Thin Red Line
2005 Podróż do Nowej Ziemi / The New World
2011 Drzewo życia / Tree of Life
2019 Ukryte życie / A Hidden Life