Hip-hop był sprawą czarnych, a skateboarding – białych – mówi jeden z bohaterów dokumentu Spokój na ulicach... Gdzie indziej te dwa odrębne światy mogły się ze sobą połączyć, jeśli nie w Nowym Jorku? Jeremy Elkin przypomina, jak do tego doszło na przełomie lat 80. i 90. – w gorącym okresie, w którym na hiphopowej scenie Wschodniego Wybrzeża debiutowali Jay-Z, Nas i Busta Rhymes, gdy przez kilka lat działał legendarny klub Mars, Larry Clark i Harmony Korine kręcili Dzieciaki, a skejterzy zaczęli zakładać własne firmy, takie jak Zoo York czy Supreme. Spokój na ulicach..., zrealizowany z udziałem m.in. gwiazd rapu i legend deskorolki, to jednocześnie wyprawa do czasów niewinności, gdy uliczna kultura była prawdziwie dzika, niezależna i odświeżająca. Ówcześni buntownicy dawno stali się częścią mainstreamu i świata, w którym obraca się milionami dolarów. Supreme – marka, która zaczynała od sklepu na Dolnym Manhattanie (tam Larry Clark znalazł młodych bohaterów Dzieciaków) – w ubiegłym roku osiągnęła wartość 2,1 miliarda dolarów, a skateboarding stał się oficjalnie sportem olimpijskim.
Film bierze udział w głosowaniu publiczności. To Ty jesteś jurorem na American Film Festival. Pamiętaj, żeby przed seansem pobrać kartę do głosowania, a po pokazie zaznaczyć ocenę i wrzucić kartę do urny (karty będą rozdawane przed salami, gdzie również znajdują się urny). Nagroda Publiczności w Konkursie American Docs to 5.000 dolarów, ufundowane przez BNY Mellon Polska.
Reżyser, scenarzysta, operator, twórca filmów dokumentalnych. Urodził się w Montrealu i tam kręcił pierwsze amatorskie filmy skateboardowe. Dziś mieszka i tworzy w Nowym Jorku. Jego pełnometrażowy debiut Spokój na ulicach… miał premierę na festiwalu Tribeca.
2015 Call Me Caitlyn (doc. short)
2019 JR: The Chronicles of New York City (doc. short)
2021 Spokój na ulicach: synergia hip-hopu i deskorolki (1987-97) / All the Streets Are Silent: The Convergence of Hip Hop and Skateboarding (1987-1997) (doc.)