Przypowieść o wędrówce dwóch przyjaciół przez Dziki Zachód, w której western splata się z science fiction i dokumentem, a kino fabularne z animacją. Sam reżyser przyznał, że to „list miłosny do kina animowanego” – i rzeczywiście Quantum Cowboys stanowi przede wszystkim fascynującą filmową podróż po różnych środkach ekspresji, od animacji poklatkowej, kolażowej i rotoskopowej po cyfrową. Język kina jest tu wyjątkowo kreatywny i gęsty, lecz w swojej patchworkowej formie ani przez chwilę nie wydaje się męczący. Wręcz przeciwnie: wciąga i hipnotyzuje. Jeśli westerny były w dużej mierze opowieściami o dziejach Stanów Zjednoczonych, to inspirowane tym gatunkiem dzieło Geoffa Marsletta mówi o historii kina i najróżniejszych jego postaciach. Ale też o pamięci, poznaniu oraz sztuce jako świecie osobnym i wyjątkowo pojemnym – takim, gdzie różne wymiary rzeczywistości mogą istnieć równolegle i dopełniać się nawzajem.
Amerykański reżyser, scenarzysta i producent, ceniony twórca animacji. Urodził się w 1973 roku w Teksasie, gdzie studiował filozofię i matematykę. Jego prace były prezentowane na ponad stu festiwalach filmowych, m.in. na Sundance i South by Southwest, w Londynie czy Sitges. Jego kariera reżyserska rozpoczęła się od stworzenia animacji Monkey Versus Robot (1999), a jako autor kina fabularnego zadebiutował filmem Mars (2010). Mieszka w Austin i dzieli swój czas między kręcenie filmów oraz wykładanie na Uniwersytecie Kolorado w Boulder.
1999 Monkey Versus Robot (short)
2006 Bubblecraft (short)
2010 Mars
2013 Loves Her Gun
2017 Perhaps I Was T/Here (short)
2017 The Day Before (short)
2018 Everything Changes (short)
2019 The Phantom 52 (short)
2022 Quantum Cowboys