Kronika czterech dni z życia stolicy muzyki country – Nashville. Do miasta ciągną rozkapryszone, zwykle pozbawione talentu gwiazdy, cyniczni producenci muzyczni, szukający poparcia politycy, a przede wszystkim złaknieni sławy, godzący się na wszelkie upokorzenia wykonawcy. Pojawi się tu piosenkarka-dewotka, europejska dziennikarka usiłująca zrozumieć fenomen Ameryki, weteran wojny w Wietnamie, kandydat na urząd prezydenta, wszelkiej maści hochsztaplerzy i oryginały. Nie brakuje też miejscowych – albo wiodących spokojne życie, albo korzystających z kilku dni festiwalu, by się wybić, zarobić lub zrealizować porzucone w młodości marzenia. Wśród przybyszy jest też morderca, chcący zabić jedną z gwiazd. Nashville powszechnie uznawane jest za mistrzowską satyrę na amerykańską prowincję, z jej fascynacjami, modami, dziwactwami, hipokryzją i fałszem. Stanowi także bezwzględny obraz świata godzącego się na dyktat kiczu, stereotypu i wszechobecnej iluzji. Altman nie oszczędza nikogo, ale też nikogo nie upokarza – wie, że tęsknota za innym życiem jest immanentną cechą każdego z nas, a muzyka country – idealizująca świat prowincji, wiary w Boga i Amerykę – służy temu lepiej niż jakakolwiek inna.
Oscary 1976 - najlepsza muzyka; BAFTA 1976 - najlepsza ścieżka dźwiękowa; Złote Globy 1976 - najlepsza piosenka oryginalna
(1925-2006) Wybitny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Twórca kilkudziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Przełomem w jego karierze okazała się antywojenna satyra MASH, w której zaprezentował autorski styl portretowania zbiorowości: opierał się on na wielowątkowej narracji oraz nowatorskim montażu obrazu i dźwięku. W swojej twórczości z ironią pokazywał, jak tradycyjne role społeczne, środowiskowe konwenanse i mity kulturowe warunkują postawy ludzi.
1970 MASH
1975 Nashville
1977 Trzy kobiety / 3 Women
1992 Gracz / The Player
1993 Na skróty / Short Cuts
2001 Gosford Park