Pięciu młodych mężczyzn wyjeżdża do lasu na camping. Razem tworzą zespół muzyczny i chcą z dala od zgiełku popracować w spokoju nad piosenkami na swoją płytę. Podczas wyjazdu obowiązują ścisłe zasady: żadnego alkoholu, żadnych narkotyków, żadnych dziewczyn, żadnych telefonów. Izolacja od cywilizacji ma pomóc natchnieniu. W głębi lasu odkrywają opuszczoną, zdewastowaną chatę, w niej siekierę i poplamione krwią lustro. Wraz z nadejściem zmierzchu w lesie pojawiają się znienacka tajemnicze światła, niepokojące odgłosy i nieznośnie narastające napięcie. Wkrótce potem zaczynają znikać bez powodu kolejni członkowie zespołu…
Brzmi znajomo? Tak, skojarzenia z horrorem dla nastolatków narzucają się same, jednak D’Onofrio sięga po zużyte klisze po to, aby zaproponować widzowi zupełnie innego rodzaju zabawę gatunkiem filmowym: oto krwawy (odcięte części ciała pojawią się w odpowiednim momencie w zadowalających ilościach) horror płynnie przechodzi w musical. A może raczej w film muzyczny, bohaterowie nie wykonują bowiem numerów tanecznych, wyśpiewują za to o swoim życiu i uczuciach rockowe piosenki. Po pewnym czasie film muzyczny ponownie zamienia się w horror; i to właśnie owo napięcie pomiędzy tymi dwoma gatunkami filmowymi stanowi sedno filmu D’Onofrio i konsekwentnie jest w nim utrzymywane do samego końca.
Anna Taszycka
Urodzony w 1959 roku w Nowym Jorku. Aktorstwo studiował w nowojorskim American Stanislavski Theatre oraz w Actors Studio. Na dużym ekranie został zauważony w 1987 roku, kiedy wystąpił w Full Metal Jacket (1987) Stanleya Kubricka. Potem były role w takich filmach, jak Za wcześnie umierać, JFK, Gracz, Faceci w czerni, Cela czy Rodzinka. Grał też w popularnych serialach telewizyjnych, np. w serialu kryminalnym Prawo i porządek. Nie wchodzić do lasu to jego pełnometrażowy debiut reżyserski.
2005 Five Minutes, Mr. Welles (kr. m. / short)
2010 Nie wchodzić do lasu / Donʼt Go in the Woods