Film kryminalny, którego bohaterkami są cztery lesbijki w średnim wieku. Wydają się sobą nieco znudzone, ale paradoksalnie rutyna życia codziennego łączy je ze sobą. Pewnego dnia wspólną kolację przerywa przybycie tajemniczego gościa… Okazuje się, że ich spokojna egzystencja kryje mroczną tajemnicę z niedalekiej przeszłości, z którą, chcąc nie chcąc, bohaterki będą musiały się skonfrontować.
Jak przystało na kino niezależne, duże znaczenie ma tutaj warstwa autotematyczna obrazu, która jeszcze mocniej osadza film w kontekście homoseksualnej kultury filmowej. Ze względu na ambiwalentny obraz środowiska lesbijskiego można The Owls uznać za kontynuację nurtu z początku lat 90., czyli New Queer Cinema. Pojawiły się wówczas filmy podejmujące polemikę z dotychczasowymi wizerunkami gejów i lesbijek, choćby Swoon Toma Kalina (1992) opowiadający o zbrodni popełnionej przez dwóch nastoletnich żydowskich homoseksualistów w latach 20. XX wieku.
Jedną z głównych ról w filmie The Owls zagrała Guinevere Turner, konsekwentnie od lat poruszająca się w kręgu tematyki mniejszości seksualnych. Turner pracuje jako aktorka, ale również jako scenarzystka, reżyserka i niezależna producentka filmowa. Była współscenarzystką Go Fish, jednego z najważniejszych amerykańskich filmów lesbijskich lat 90. Pracowała ponadto nad scenariuszem kultowego lesbijskiego serialu The L Word, w którym też występuje. W The Owls pojawia się także Deak Evgenikos, która zagrała w innym kultowym lesbijskim obrazie – Itty Bitty Titty Committee z 2007 roku.
Anna Taszycka
Reżyserka urodzona w Liberii. Studiowała na Rutgers University. Za swój debiutancki film, The Watermelon Woman z 1996 roku, dostała nagrodę Teddy Award na festiwalu filmowym w Berlinie. Finansowy sukces odniósł jej film My Baby's Daddy (2004).
1991 She Don’t Fade (kr. m. / short)
1993 The Potluck an the Passion (kr. m. / short)
1996 The Watermelon Woman
1996 Greetings from Africa (kr. m. / short)
2001 Stranger Inside (TV)
2004 My Baby’s Daddy
2010 The Owls