W Oczekiwaniu to, co rzeczywiste, miesza się z tym, co wyśnione i wymyślone. W świecie, po którym hulają wspomnienia filmów Andrieja Tarkowskiego, można wciąż umierać i rodzić się na nowo. Swoje przyjście zza światów zapowiadać w telefonicznej rozmowie. W domu w głębi lasu mieszkają dwie siostry, które muszą się uporać ze śmiercią matki. Angela chce być twardo stąpającą po ziemi realistką, więc to wrażliwa Emma odbiera telefon i do jej uszu dobiega enigmatyczna wiadomość na temat powrotu zmarłej zza grobu. Atmosfera zaczyna wówczas gęstnieć jak mleczna mgła, a żałoba staje się doświadczeniem onirycznym. „Podczas realizacji Oczekiwania inspirowałem się rosyjskim kinem science-fiction” – przyznaje M. Blash dodając, że film jest mitopoezją – historią zarazem prawdziwą i totalnie nierzeczywistą…
Urodzony w 1978 roku w Południowej Kalifornii, ale jego miastem od lat jest Portland. Studiował na Uniwersytecie w Nowym Jorku, na praskim Uniwersytecie Karola i w Szkole Sztuk Wizualnych. Studia scenopisarskie i reżyserskie połączył z zajęciami ze sztuki wideoartu, fotografii i rysunku. Lying, jego mikrobudżetowy debiut fabularny – napisany w 2 dni, nakręcony w 14 – miał premierę na MFF w Cannes.
2006 Lying
2011 Oczekiwanie / The Wait