Tytułowa babcia, w którą wcieliła się Lily Tomlin, przeczy wszelkim stereotypom. Co prawda częstuje wnuczkę ciasteczkami i herbatą, ale tylko dlatego, że panie wspólnie planują wyprawę po pieniądze przeznaczone na aborcję dla tej ostatniej. Poza tym babcia jest spłukana, zakończyła właśnie związek z młodą kochanką i ma kłopoty z kontrolowaniem emocji. Choć główna bohaterka ripostuje wszystkim wokół równie błyskotliwie co okrutnie, to Tomlin obdarza tę nietuzinkową postać głębią i sercem. Jest na przemian przezabawna i realistycznie gorzka, aby za chwilę zaskoczyć widza swoją subtelniejszą stroną. W efekcie otrzymujemy nie tylko oryginalną komedię, w której autentycznie zabawne dialogi sąsiadują z momentami wzruszenia, ale i głęboko feministyczną opowieść o trzech pokoleniach kobiet: o tym, jak bardzo się od siebie różnią, i o tym, że dzielą te same bolączki. Amerykańska prasa zgodnie wychwalała rolę Tomlin, a Peter Travers w „Rolling Stone's” nazwał główną aktorkę czarodziejką, która nas zachwyci i porazi.
Scenarzysta, reżyser, producent, a także autor sztuk teatralnych wielokrotnie wystawianych na off-Broadwayu. Począwszy od pełnometrażowego debiutu scenariopisarskiego Mrówka Z z 1998 roku, często pisze scenariusze wspólnie ze swoim bratem Chrisem Weitzem. Za scenariusz komedii Był sobie chłopiec bracia zostali nominowani do Oscara. Swojemu komediowemu zacięciu Paul Weitz daje wyraz również jako reżyser – jego debiutem za kamerą było American Pie.
1999 American Pie
2002 Był sobie chłopiec / About a Boy
2004 W doborowym towarzystwie / In Good Company
2012 Być jak Flynn / Being Flynn
2015 Grandma