Filmowy poemat Jenni Olson został okrzyknięty najbardziej ambitnym projektem dokumentalnym tegorocznego festiwalu Sundance (pokazywany był w najbardziej radykalnej sekcji New Frontier). Chyba tylko Olson – romantyczna chłopczyca – potrafi w jednym utworze połączyć trzy tak oddalone od siebie wątki: poparte gruntownymi studiami poszukiwania kolonialnej przeszłości Kalifornii, hołd dla Zawrotu głowy Hitchcocka (filmu sławiącego urok San Francisco) i w końcu historię pożądania i rozstania dwóch kobiet oddzielonych od siebie setkami kilometrów autostrady I-5. Ramę opowiadania tworzą zwodniczo proste obrazy pejzaży miejskich Złotego Stanu. Opuszczone fabryki, rdzewiejąca boja w zatoce San Francisco, puste ulice i dostojne kościoły są niczym melancholijne pocztówki z podróży po odchodzącym świecie. W efekcie przeplatania się tych wątków powstaje jedyna w swoim rodzaju nostalgiczna opowieść o kalifornijskiej miłości i stracie.
Reżyserka, dziennikarka, kuratorka i historyczka kina, specjalizująca się w historii filmu LGBT; założycielka i szefowa festiwali i przeglądów filmów queerowych (m. in. Minneapolis/St. Paul LGBT Film Festival); inicjatorka portalu informacyjnego na temat kina LGBT PopcornQ oraz platformy streamingowej PlanetOut Online Cinema. Jej twórczość opiera się na praktykach archiwistycznych i kolekcjonerskich. Od lat zbiera i rejestruje materiały dotyczące istotnych zmian w pejzażu Kalifornii, które stają się później częścią jej filmów.
1995 Trailer Camp
2001 Meep Meep!
2005 The Joy of Life
2009 575 Castro St.
2015 Królewski szlak / The Royal Road