Już nigdy nie będzie takiego lata – po seansie Sztamy chciałoby się zamruczeć głosem Bogusława Lindy piosenkę Świetlików. David Gordon Green wysyła pocztówki z małego, amerykańskiego miasteczka na Południu. Paczka okolicznych młodziaków musi szybko wydorośleć, kiedy przez przypadek zabiją kolegę. Zamiast zgłosić sprawę na policję postanowią ukryć ciało. Powagę sytuacji mąci przewijająca się w tle ekipa robotników kolejowych, których rozmowy wnoszą do fabuły typowo Greenowski komizm. Zdjęcia Tima Orra (Roger Ebert uznał je za najlepsze zdjęcia roku) odkrywają poezję w pyle bocznych dróg i na zaśmieconych podwórkach, a świetne role improwizujących naturszczyków wzmacniają wrażenie dokumentalnej prawdy. Zrobiona za 42 tysiące dolarów filmowa medytacja nad dojrzewaniem zapewniła Greenowi uznanie krytyków. Magazynowi „TimeOut” debiut Greena przypominał: Gummo przerobione przez Terrence’a Malicka.
Toronto IFF 2000 – Discovery Award; New York Film Critics Circle Awards 2000 – NYFCC Award for Best First Film; Stockholm Film Festival 2000 – Best Cinematography
Reżyser, scenarzysta i producent. Urodził się w 1975 roku w Arkansas. Studiował w North Carolina School of the Arts. Jest autorem takich filmów jak Dziewczyny z krwi i kości (nagroda na festiwalu Sundance w 2003 roku), Sztama, Mroczne dziedzictwo, Boski chillout, Facet do dziecka oraz Droga przez Teksas. Za ten ostatni film otrzymał Srebrnego Niedźwiedzia na MFF w Berlinie w 2013 roku.
2000 Sztama / George Washington
2004 Mroczne dziedzictwo / Undertow
2008 Boski chillout / Pineapple Express
2013 Droga przez Teksas / Prince Avalanche
2014 Manglehorn