To kolejny po Frances Ha wspólny film Noaha Baumbacha i Grety Gerwig – para ponownie napisała razem scenariusz, Baumbach zajął się reżyserią, a Gerwig zagrała główną rolę nieco zagubionej dziewczyny, poszukującej nieuchwytnego. Poza tym ma niespożytą energię i żyje pełnią wielkomiejskiego życia. To imponuje młodszej Tracy (Lola Kirke), która dopiero co przybyła do Nowego Jorku i nie potrafi znaleźć przyjaciół na uniwersytecie. Dziewczyny spędzają razem czas, łażąc po klubach, rozmawiając o najpoważniejszych i najbardziej trywialnych sprawach. Bohaterka Gerwig ma mnóstwo niesprecyzowanych planów, a jedyny constans w jej życiu to poczucie własnej wyjątkowości. Tracy początkowo wydaje się mocniej osadzona w rzeczywistości, ale i ona pod koniec okaże się skoncentrowana jedynie na własnych korzyściach. Ze swoim narcyzmem i brakiem życiowego celu stanowią parę millenialsów jakby stworzoną do socjologicznych badań, co nie odbiera im ani trochę uroku. Film celnie wyłapuje nowojorskie realia, gdzie standardem jest niepewna sytuacja mieszkaniowa, a do otwarcia własnej restauracji konieczne jest posiadanie małej fortuny.
Nowojorski reżyser już od swojego debiutu Kicking and Screaming w fascynujący sposób pokazuje ludzi, którzy niewiele robią. Jego filmy często zawierają wątki autobiograficzne: w Kicking and Screaming opowiadał o grupie młodych ludzi zawieszonych w próżni po ukończeniu college'u, a w Walce żywiołów w o braciach przeżywających rozwód rodziców. Wspólnie z Wesem Andersonem Baumbach napisał scenariusze do filmów Podwodne życie ze Stevem Zissou i Fantastyczny Pan Lis. Mistress America to jego trzeci film, przy którym współpracuje z Gretą Gerwig.
1995 Kicking and Screaming
2005 Walka żywiołów / The Squid and the Whale
2007 Margot jedzie na ślub / Margot at the Wedding
2012 Frances Ha
2015 Mistress America