Gordon Parks nigdy nie lubił słuchać o „świecie białego człowieka”. Za pośrednictwem swoich niezwykłych zdjęć, publikowanych w magazynie „Life”, zmarły w 2006 roku fotograf i reżyser (słynny Shaft z 1971 roku) udowadniał, że to także jego świat. Świat sprzątaczki Elli Watson, którą sfotografował z miotłą na tle amerykańskiej flagi, zamęczonego na śmierć Emmetta Tilla albo Joanne Thornton Wilson, stojącej w 1956 roku przed wejściem „tylko dla kolorowych”. Wspominając o elegancji, z jaką Parks pokazywał zło amerykańskiej segregacji, w filmie Johna Maggio jego następcy – oraz znani fani, tacy jak reżyserka Ava DuVernay i koszykarz Kareem Abdul-Jabbar – zastanawiają się, jak ten działacz i artysta dokumentowałby współczesne protesty. Wszyscy jednak się zgadzają, że to właśnie Parks pokazał wszystkim, że aparat – a potem także kamera – mogą okazać się niezwykle potężną bronią, albo wręcz, jak wtrąca na koniec Spike Lee, „pieprzoną bazooką”.
Amerykański reżyser filmów dokumentalnych i producent. Zrealizował m.in. Panic: The Untold Story of the 2008 Financial Crisis oraz Idealną broń, opartą na bestsellerowej książce Davida E. Sangera. Jego najnowszy tytuł, poświęcony legendarnemu fotografowi magazynu „Life” i reżyserowi Shafta, nakręcony z udziałem Spike’a Lee i Avy DuVernay, pokazywano na festiwalu Tribeca. Obecnie pracuje nad dokumentem Milano, opowiadającym o włoskiej modzie.
2009 Looking for Lincoln (TV movie)
2012 Billy the Kid (TV movie doc.)
2018 Panic: The Untold Story of the 2008 Financial Crisis (doc.)
2020 Idealna broń / The Perfect Weapon (doc.)
2021 Wybór broni. Zainspirowani przez Gordona Parksa / A Choice of Weapons: Inspired by Gordon Parks (doc.)