Zwieńczenie „komercyjnego” okresu twórczości Watersa i intrygujący rewers Kobiecych kłopotów. Podobnie jak w awangardowym klasyku z 1974 roku, reżyser zaciera granice między normą i ekscesem oraz oddaje się rozważaniom o perwersyjnej naturze popularności. Tym razem pretekst do przemyśleń stanowi dla Watersa historia Beverly Sutphin (znakomita Kathleen Turner) – przykładnej gospodyni domowej, która okazuje się seryjną morderczynią, zabijającą każdego, kto zaszkodził jej rodzinie. Unikatowa osobowość bohaterki z miejsca przykuwa uwagę opinii publicznej, a Beverly niespodziewanie staje się mistrzynią w zarządzaniu swoją dwuznaczną sławą. W czym mamy problem? to nie tylko satyra na kult celebrytów, lecz także ironiczna opowieść o wszechobecnym spektaklu wdzierającym się w kolejne sfery życia publicznego. Jedną z nich stanowi sądownictwo, a sceny procesu, podczas którego Beverly wykorzystuje rozmaite kruczki prawne, by bronić siebie i dyskredytować kolejnych świadków, to mistrzowska parodia dramatu sądowego.
Images courtesy of Park Circus/Universal
Urodził się w 1946 roku w Baltimore w stanie Maryland. Od dzieciństwa zainteresowany makabrą i czarnym humorem, ukończył jeden semester szkoły filmowej w Nowym Jorku. Jego amatorskie filmy kręcone w gronie przyjaciół stanowiły świadome pogwałcenie norm obyczajowych i estetycznych (Mondo Trasho, Multiple Maniacs). Różowe flamingi odniosły wielki sukces komercyjny i umożliwiły realizację filmów z większymi budżetami, z których najpopularniejszym okazał się Lakier do włosów, przerobiony na musical na Broadwayu i wysokobudżetowy remake z Johnem Travoltą. Waters jest też komikiem estradowym i aktorem pojawiającym się w filmach przyjaciół.
1969 Mondo Trasho
1970 Multiple Maniacs
1972 Różowe flamingi / Pink Flamingos
1974 Kobiece kłopoty / Female Trouble
1988 Lakier do włosów / Hairspray
1994 W czym mamy problem? / Serial Mom