Czy pamiętacie, jak w Skarbie Adolf Dymsza robił efekty dźwiękowe na potrzeby radiowego słuchowiska? W początkach kina dźwiękowego nie wyglądało to wcale bardziej profesjonalnie. Każde wielkie studio miało swój zestaw powtarzalnych efektów: wystrzałów, rykoszetów, kroków, grzmotów, a producenci uważali, że od dźwięku ważniejsze są dialogi i muzyka. Dopiero w późniejszych latach obdarzeni słuchem doskonałym artyści pokroju Waltera Murcha (Czas apokalipsy) i Bena Burtta (Gwiezdne wojny) oraz reżyserzy tacy jak Stanley Kubrick, George Lucas czy Francis Ford Coppola zmienili sposób, w jaki nie tylko oglądamy filmy, lecz również ich słuchamy. Wywołując fale... to fascynująca podróż przez historię dźwięku i efektów dźwiękowych, od Śpiewaka jazzbandu po Romę. Mistrzowie fachu zdradzają sekrety swojej pracy i dzięki ich opowieściom usłyszycie w kinie jeszcze więcej. I już nigdy nie spojrzycie na Chewbaccę tak jak do tej pory.
Doświadczona montażystka dźwięku. W latach 80. i 90. pracowała przy wielu blockbusterach, w czasach gdy niewiele kobiet miało szansę na podobne stanowisko w Hollywood. Odpowiadała za dźwięk w takich przebojach jak Szybki jak błyskawica, Karmazynowy przypływ, Con Air – lot skazańców czy Armageddon, a także w filmach niezależnych: Beksa Johna Watersa i Umrzeć powtórnie Kennetha Branagha. Obecnie jest profesorem wydziału montażu dialogów i dźwięku w USC School of Cinematic Arts. Wywołując fale... to jej reżyserski debiut.
2019 Wywołując fale: sztuka dźwięku w filmie / Making Waves: The Art of Cinematic Sound (doc.)