Ekipa Ameryka spotyka feminizm podczas dzikich, szalonych igraszek ze współczesną polityką płci - reklamuje swój pełnometrażowy debiut reżyserka Nicole Brending. I rzeczywiście, jej Dollhouse... to feministyczna bomba ukryta w lekkiej, zabawnej formie lalkowej animacji, satyra na amerykańską popkulturę, demaskująca podszyte mizoginią mechanizmy produkowania kobiecych gwiazd czy klisze kina dokumentalnego. Całość jest parodią ckliwych, pełnych hipokryzji filmowych biografii Amy Winehouse czy Whitney Houston, w których gadające głowy (m.in. producent z wytwórni, dziennikarz z obsesją, pseudoprzyjaciel, niezrównoważona matka, psychofani, plotkara z PR, zapijaczony były chłopak i koniecznie - terapeuta) odtwarzają drogę kariery i upadku niejakiej Junie Spoons, zawłaszczając każdy skrawek jej życia, a przede wszystkim - ciała. Film, w którym przeglądają się także historie Patty Hearst, Janet Jackson czy Marilyn Monroe (i doświadczenia reżyserki), zrywa z polityczną poprawnością, w równym stopniu śmiesząc, co szokując. Ale jeśli kochaliście South Park, w Dollhouse poczujecie się jak w domu.
Reżyserka i scenarzystka, zdobywczyni statuetki Srebrnego Św. Jerzego na międzynarodowym festiwalu filmowym w Moskwie za krótkometrażowy Selfied. Współautorka adaptacji i scenariuszy filmowych, m.in. będącego właśnie w produkcji filmu Toma Dolby'ego Artist's Wife (z Bruce'em Dernem i Leną Olin). Absolwentka Berlinale Talent Campus i tamtejszego Co-Production Market, a także Nantucket Screenwriters Colony. Laureatka festiwali studenckich i festiwali krótkiego metrażu.
2007 Operated By Invisible Hands (short)
2008 The Horses (short)
2010 Duluth (short)
2011 Outtake (short)
2017 Selfied (short)
2017 Empathy Arousal (short)