W swoim pełnometrażowym debiucie Ari Aster udowadnia, że najlepsze horrory są często najprostsze. Aby porządnie kogoś nastraszyć, wystarczą stary dom i kilku członków nieco dysfunkcyjnej rodziny. Dziedzictwo. Hereditary opowiada przede wszystkim o żałobie, o tym, jak dziwne formy może czasem ona przyjąć – przynajmniej w rodzinie Grahamów, usiłującej sobie poradzić ze śmiercią babki, której, jak się szybko okazuje, nikt tak naprawdę nie znał. Ani jej córka, ani tym bardziej wnuki: nastoletni Peter i mała Charlie. Aster toruje sobie drogę do pierwszej ligi Hollywood z pomocą Toni Collette i Gabriela Byrne'a w najlepszych rolach od lat oraz za sprawą doskonałych zdjęć swojego wieloletniego współpracownika, polskiego operatora Pawła Pogorzelskiego. W międzyczasie gwarantuje widzom nerwowe podskoki na kinowym fotelu. Spoczywaj w pokoju? Nie tym razem.
Nagroda Gotham 2018 - najlepsza aktorka; Nagroda CinEuphoria 2019 - najlepszy film (Nagroda Publiczności, muzyka, aktor drugoplanowy
Amerykański reżyser i scenarzysta. Dorastał w Nowym Jorku. Jako reżyser zadebiutował kontrowersyjnym krótkim metrażem The Strange Thing About the Johnsons. Studiował w AFI Conservatory, gdzie poznał swojego późniejszego współpracownika, operatora Pawła Pogorzelskiego. Jego pełnometrażowy debiut Dziedzictwo. Hereditary z udziałem Toni Collette i Gabriela Byrne'a pokazano m.in. na festiwalu Sundance i obwołano jednym z najlepszych horrorów ostatnich lat. Jego kolejny film to Midsommar. W biały dzień.
2011 The Strange Thing About the Johnsons (short)
2013 Munchausen (short)
2014 The Turtle’s Head (short)
2016 C’est La Vie (short)
2018 Dziedzictwo. Hereditary / Hereditary
2019 Midsommar. W biały dzień / Midsommar