Ameryka nie żyje - mówi jedna z drugoplanowych bohaterów Ghostbox Cowboy, szemrany biznesmen traktujący Chiny niczym nowy Dziki Zachód, gdzie można szybko zarobić duże pieniądze. Potwierdzenie tych słów można tu ujrzeć w każdym kadrze (choć azjatycka potęga wraz ze swoim dalekim od zrównoważonego rozwojem nie wypada dużo lepiej). Główny bohater, Teksańczyk Jimmy, który szuka inwestora, jest tej martwoty najlepszym uosobieniem. Jego pomysł na zrobienie milionów to…urządzenie do komunikacji z duchami. Jimmy w swojej misji głównie polega na wizerunku - najpierw kowboja, a potem amerykańskiej gwiazdy filmowej z prostymi zębami i absurdalną blond peruką. W Chinach może zaistnieć już tylko jako parodia Amerykanina. W filmie Maringouina odnajdziemy poważniejsze wątki, ale Ghostbox Cowboy to przede wszystkim szalona satyra nakręcona w hipnotycznym stylu, brawurowo zrealizowana i zmontowana. I pomimo pozornemu chaosowi i mieszaniu stylów układa się ona w spójną całość, tworząc przenikliwy obraz samotności w postindustrialnym świecie.
Urodzony w 1973 roku w Nowym Orleanie, jest uznanym reżyserem dokumentów, które wyróżniają się unikatowym, fantasmagorycznym stylem. Otrzymał m.in. nominację do nagrody Independent Spirit Awards (za dokument Running Stumbled) czy nagrodę za najlepsze zdjęcia na festiwalu Sundance (Big River Man). Ghostbox Cowboy to jego fabularny debiut.
2004 Just Another Day in the Homeland (doc.)
2006 Running Stumbled (doc.)
2009 Big River Man (doc.)
2018 Ghostbox Cowboy