Rok 1988. Dziewczyna imieniem Red (Haley Isaacson) zwinęła samochód i mknie w rodzinne strony: do zapadłego miasta Modesto w kalifornijskim hrabstwie Stanislaus. Mieszkańcy snują się tu sennie, jeśli w ogóle udaje im się wyjść ze swoich chałup przesiąkniętych marazmem, alkoholem i dragami. Kilka lat wcześniej Red uciekła z domu, dziś wraca, by odszukać ojca i odkryć przed nami tajemnice przeklętej osady nad zatrutą rzeką. Punktami orientacyjnymi w tej podróży okazują się pamiętnik sprzed lat, newsy telewizyjne oraz hipnotyzujące, nakręcone na taśmie 16 mm zdjęcia Christophera Blauvelta (Emma, Pierwsza krowa, Najlepsze lata). Wszystkie te elementy sprawiają, że Warm Blood spowija ujmujący klimat retro. Jednocześnie film ten jest nietypowym science fiction, a przede wszystkim – krytycznym portretem dzisiejszych Stanów, z których dawno już wyparowała nadzieja na spełnienie amerykańskiego snu. Fabularny debiut Ricka Charnoskiego – wytrwałego kronikarza kultury deskorolkowej – łączy ze sobą nihilizm filmów Larry’ego Clarka, amatorskich VHS-ów i produkcji klasy B z ponurą satyrą na życie w obliczu ekologicznej zagłady.
Amerykański reżyser, producent i operator filmowy, a także aktor (wystąpił chociażby w Paranoid Park Gusa Van Santa). Przyszedł na świat jako Erik Phillip Charnoski, szybko zaczął jeździć na desce, która stała się jego pasją. Następnie zainteresował się filmem, zarówno dokumentalnym (stworzył kilka dzieł poświęconych kulturze deskorolkowej), jak i fabularnym, czego dowodem jest pokazane na Seattle International Film Festival, eksperymentalne Warm Blood.
2002 Fruit of the Wine
2003 Northwest
2008 Deathbowl to Downtown
2009 Blood Shed (short)
2022 Warm Blood