Zbiorowy portret czarnych mężczyzn z rodziny Camille Billops: dziadków, ojców, wujków, synów, wnuków. Pozwala zrozumieć, z jakimi obciążeniami mierzą się ci, których ofiarami stają się później kobiety i dzieci. Bezrobocie, whisky i rasizm – trzy plagi czarnej społeczności, śmiertelne dla mężczyzn. Zakładali rodziny, zanim zdobyli wykształcenie, doświadczenie zawodowe i ubezpieczenie medyczne. Większość z nich odeszła w wieku 40 lat. Metaforycznym tłem dla nieobecnych ojców jest nowoczesna architektura betonowej pustyni, tamy Sepulveda Dam w Kalifornii, stanowiącej wizualny lejtmotyw filmu. Sznur pereł został zadedykowany Billie, siostrze Camille, i Walterowi Dobsonowi, ich ojczymowi. Za kamerą stanął Dion Hatch, syn Jamesa. Wśród bohaterów pojawia się też Frank Braxton, reżyser filmów animowanych, pierwszy Afroamerykanin zatrudniony w Disneyu i Warner Bros. Ten film to obowiązkowa pozycja dla matek (zwłaszcza samodzielnych) i ojców (zwłaszcza młodych), córek i synów, którzy potrzebują zrozumieć i przebaczyć. Dla wszystkich!
Para nowojorskich filmowców, ona – artystka ceramiczka, rzeźbiarka, malarka, on – historyk czarnego teatru, twórcy dokumentów i obszernego archiwum sztuki afroamerykańskiej. Ich dorobek filmowy skupia się na osobistych i społecznych problemach czarnych kobiet i mężczyzn z rodzinnego kręgu Camille Billops i artystycznego środowiska, które gromadziło się w mieszkaniu pary w Nowym Jorku. Za film Odnaleźć Christę zostali uhonorowani Wielką Nagrodą Jury na festiwalu Sundance w 1992 roku.
1982 Suzanne, Suzanne (short)
1987 Starsze kobiety i miłość / Old Women and Love (short)
1991 Odnaleźć Christę / Finding Christa
1994 Butik KKK to nie żadne wsioki / The KKK Boutique Ain't Just Rednecks
1998 Wezmę pani torby / Take Your Bags (short)
2002 Sznur pereł / String of Pearls