Debiut Charlotte Wells miał premierę na zeszłorocznym festiwalu w Cannes i z miejsca stał się sensacją sezonu. Osobista opowieść o wycieczce ojca i jego nastoletniej córki na wakacje do Turcji to jakby karta z pamiętnika reżyserki. To jeden z najpiękniejszych i jednocześnie najbardziej wstrząsających portretów rodzicielstwa we współczesnym kinie. Wells tworzy swój film z impresji i ulotnych emocji, opowiadając o budowaniu relacji ojca z córką, dojrzewaniu, ale także chorobie. Ogromna w tym zasługa Paula Mescala oraz Frankie Corio, którzy tworzą jeden z najbardziej niezwykłych duetów ojciec-córka w historii kina. Wells używa sprawdzonych chwytów (jak home videos), ale w sposób świeży i zaskakujący. Porusza w nas najczulsze struny. Od premiery canneńskiej minął już ponad rok, a w mojej głowie Queen i David Bowie wciąż wybijają rytm w nieśmiertelnym utworze Under Pressure. Magia kina.
Ostrzeżenie dla osób z epilepsją. Film zawiera światła stroboskopowe.
Adele Romanski masterclass po seansie
8.11, 19:00, KNH5
prowadzenie: Marta Bałaga
Szkocka reżyserka mieszkająca w Nowym Jorku. Napisała i wyreżyserowała trzy filmy krótkometrażowe jako studentka programu MBA/MFA na Uniwersytecie Nowojorskim. Znalazła się w zestawieniu 25 nowych twarzy kina niezależnego przygotowywanym przez „Filmmaker Magazine”. Była stypendystką programu Directors Labs w Sundance Institute w 2020 roku. Aftersun to jej pełnometrażowy debiut.
2015 Tuesday (short)
2017 Blue Christmas (short)
2017 Laps (short)
2022 Aftersun