Żona z piekła rodem? Tak, ale tylko jeśli przyjmiemy optykę roszczeniowego męża-bawidamka. Jeśli zaś spojrzymy na Ruth (Roseanne Barr w swojej pierwszej kinowej roli) tak, jak widzi ją Susan Seidelman, zobaczymy kobietę, która po prostu nie daje się wepchnąć w kąt domu na przedmieściach. Bo właśnie tam, z dziećmi i psem pod opieką, najchętniej widziałby ją Bob (Ed Begley Jr.) – księgowy świadczący usługi dla Mary Fisher (pierwsza komediowa rola Meryl Streep), autorki rozbuchanych romansów. Gdy mąż Ruth przeprowadza się do pastelowej posiadłości pisarki, porzucona kobieta postanawia zrzucić z siebie niewygodny kostium gospodyni domowej i decyduje się nieco urozmaicić życie kochanków. Po flircie ze screwballem (Rozpaczliwie poszukując Susan) i sci-fi (Mężczyzna idealny) Seidelman – miłośniczka doprawionych humorem gatunkowych przetworzeń – proponuje tutaj revenge movie w komediowej odsłonie, kontynuując portretowanie kobiet wyrywających się z amerykańskich przedmieść ku niezależności i zabawie. Diablica to rewers Ze śmiercią jej do twarzy – opowieść o tym, co by było, gdyby gniew na po męsku urządzony świat przekuć w działanie. Bo z zemstą też jej do twarzy.
Amerykańska reżyserka i producentka urodzona w Filadelfii. Jej debiutancki film pełnometrażowy, Smithereens, zaprezentowano na festiwalu w Cannes. Rozpaczliwie poszukując Susan z udziałem Madonny, który zainspirowana filmami Jacques’a Rivette’a Seidelman nakręciła trzy lata później, był nominowany do nagrody Cezara. Wyreżyserowała kilka odcinków popularnego serialu Seks w wielkim mieście. W 1993 roku nominowana do Oscara za krótkometrażowe Dzieło mistrza.
1982 Smithereens
1985 Rozpaczliwie poszukując Susan / Desperately Seeking Susan
1987 Mężczyzna idealny / Making Mr. Right
1989 Diablica / She-Devil
1992 Confessions of a Suburban Girl (short)