Pokazywane w canneńskim konkursie dzieło Linklatera to wyjątkowy film o filmie, oda do kina nowej fali, a zarazem próba reaktywacji jej stylu, która skupia się na urokach codzienności, niemal dokumentalnej prawdzie i lekkości pozbawionej moralizatorstwa. Reżyser we współpracy z idealnie dobraną młodą obsadą (Guillaume Marbeck jako Jean-Luc Godard, Zoey Deutch jako Jean Seberg i Aubry Dullin jako Jean-Paul Belmondo) tworzy niekoturnowy portret artysty podczas aktu tworzenia, składa hołd Godardowi i – szerzej – każdemu niepokornemu twórcy. To nostalgiczny pean na cześć młodzieńczej, nieskrępowanej hollywoodzkimi konwenansami twórczości, którą reprezentował Godard w tamtym czasie i z którą utożsamia się dziś jeden z najważniejszych niezależnych reżyserów amerykańskich (jego drugi nowy film, Blue Moon, również pokazujemy w tegorocznej edycji TAURON AFF).
Ur. w 1980 r. w Houston, jeden z najważniejszych współczesnych amerykańskich reżyserów, laureat dwóch Złotych Globów, pięciokrotnie nominowany do Oscara. Założyciel Austin Film Society. Stworzył, jak dotąd, dwadzieścia pięć pełnych metraży, w tym tak kultowe, jak: Slacker (1990), trylogia Before (1995, 2004, 2013) z Ethanem Hawkiem i Julie Delpy czy Boyhood (2014). W tym roku premierę miały dwa jego najnowsze filmy: Blue Moon w Berlinie i Nowa fala w Cannes.
1993 Uczniowska balanga / Dazed and Confused
1995 Przed wschodem słońca / Before Sunrise
2006 Przez ciemne zwierciadło / A Scanner Darkly
2014 Boyhood
2023 Hit Man
2025 Blue Moon
2025 Nowa fala / Nouvelle vague