Martha Graham, wybitna amerykańska tancerka i choreografka, uważała taniec za akt odkrywania siebie. W drugim pełnometrażowym filmie dokumentalnym Sky Hopinki to odkrywanie nie oznacza zgłębiania jedynie własnej indywidualności, lecz także całej społeczności i jej historii. Amerykański artysta wizualny i filmowiec, wywodzący się z ludu Ho-Chunk i grupy Pechanga, przygląda się uroczystościom pow-wow, czyli zgromadzeniom rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej. Spotkania, tańce i śpiewy to nie tylko wielopokoleniowa rozrywka oraz okazja do odnowienia starych znajomości czy zawarcia nowych. Feerię barw i dźwięków dopełniają intymne opowieści bohaterów o znaczeniu pow-wow dla kształtowania ich tożsamości, podtrzymywania tradycji oraz umacniania wspólnotowych więzi. Taniec jest nie tylko odpowiedzią na międzypokoleniową traumę, lecz także wyrazem gotowości do zmian. Daje przy tym poczucie przynależności i wolności, pozwala zatopić się w tu i teraz – i odkrywać siebie wciąż na nowo.
Amerykański artysta wizualny oraz eksperymentalny filmowiec, działający poza tradycyjnymi formami narracyjnymi. W swojej twórczości koncentruje się przede wszystkim na tożsamości rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej oraz języku jako podstawie kulturowej autonomii. Jego prace (fotografie, wideo) znajdują się w zbiorach m.in. MoMA oraz Muzeum Guggenheima, zaś filmy były prezentowane na festiwalach w Toronto, Nowym Jorku czy na Sundance.
2013 Trade (short)
2014 Kunikaga Remember Red Banks, Kunikaga Remembers the Welcoming Song (short doc.)
2016 I'll Remember You as You Were, Not as What You'll Become (short)
2017 Dislocation Blues (short doc.)
2017 Anti-Objects, or Space Without Path or Boundary (short doc.)
2018 When You're Lost in the Rain (short)
2020 Malni: Towards the Ocean, Towards the Shore (doc.)
2023 Sunflower Siege Engine (short)
2025 Powwow People (doc.)