Reżyser Oliver Hermanus wie, jak trudno czasem mówić o miłości – w jego najnowszym, pokazywanym na festiwalu w Cannes melodramacie nie potrafią tego nawet filmowi bohaterowie (Paul Mescal i Josh O’Connor). Na szczęście robi to za nich muzyka. To właśnie dzięki niej Lionel i David spotykają się w 1917 roku przy stojącym gdzieś w ciemnym pubie pianinie. Łączy ich miłość do prostych ludowych piosenek, które kojarzą im się z bezpieczeństwem domu. I choć świat już za chwilę się zmieni, a wojna zdominuje całą rzeczywistość, postanawiają ocalić je od zapomnienia. Wyszarpując dla siebie chwile bliskości – i intymności, na którą nie ma w ich świecie przyzwolenia – wyruszają w letnią podróż. Zaglądają do zapomnianych wiosek, aby słuchać wyśpiewywanych wieczorami opowieści o stracie i nadziei, o czułości i przemocy, wnosząc w życie innych ludzi nadzieję, że bez względu na wszystko ich muzyka przetrwa. I jednocześnie zastanawiając się, czy to samo spotka ich gwałtowne, obezwładniające uczucie, którego nie są gotowi nazwać.
Urodzony w Kapsztadzie w RPA reżyser i scenarzysta. Zaczynał jako fotograf prasowy – dzięki stypendium zapewnionym mu przez samego Rolanda Emmericha studiował w London Film School. Zadebiutował w 2009 roku filmem Shirley Adams. Nominowany do nagrody BAFTA za świetnie przyjęty dramat Życie na podstawie scenariusza pisarza Kazuo Ishiguro. Jego film Piękno przyniósł mu Queer Palm na festiwalu w Cannes, dokąd wrócił z najnowszym dramatem The History of Sound z udziałem Paula Mescala i Josha O’Connora.
2009 Shirley Adams
2011 Piękno / Beauty
2015 The Endless River
2019 Moffie
2022 Życie / Living
2025 The History of Sound